Rozrząd wymieniony, więc informuję co i jak
Zamówiłem wszystko od ZMAX, trochę się pospieszyłem ponieważ okazało się, że Zoltar też miał ori komplet z pompą HEPU a nie RUVILLE w dobrej cenie.
Wszystko co otrzymałem było w pudełkach RUVILLE, natomiast poszczególne części wyglądały następująco:
-pompa wody RUVILLE
-napinacz Litens
-pozostałe 3 rolki INA
-pasek Contitech ct 1044
Są dwa rodzaje pasków 038109119D (ct 946) lub 038109119M (ct 1044)
Sprawa wygląda tak:
Co na to Contitech:
Dlaczego do Volkswagena VW TDI
używa się dwóch pasków bez
zauważalnej różnicy: CT 946 oraz
CT 1044 ?
Pasek CT 1044 jest wymagany przy
określonym numerze silnika w
zależności od kodu silnika zgodnie z
danymi VW. Pasek CT 1044 można
stosować również do starszych
silników TDI. Dzięki dodatkowej
tkaninie wzmocnienia możliwe jest
większe obciążenie paska. Numer
OE wynosi: 038109119M.
U mnie siedział pasek 038 109 119 D, założyłem ct 1044 czyli 038 109 119 M. Nie wiem czy dobrze ?
Co do rolek a szczególnie pompy wody - szumiały wszystkie z wyjątkiem dużej prowadzącej, natomiast pompa ładnie już popikiwała :shock: Tak więc jeżeli się zastanawiacie sie czy warto wymieniać pompę czy nie to weźcie to pod uwagę. U mnie przebieg 120 kkm i podejrzewam,że od nowości rozrząd nie był wymieniony (na rolce napinającej wybite było 01 w dwóch miejscach co sugeruje, że chodziła u mnie od nowości czyli od 2001 r.). Wątpię, żeby pompa dociągneła do 180kkm.
PS. Oczywiście wszystkie stare graty były ori i DOKŁADNIE tych samych producentów co zamówione przeze mnie z tym, że miały wybite znaczki VW.
Na starej pompie wody były tylko znaczki VW, więc nie wiem kto był jej producentem.
Zamówiłem wszystko od ZMAX, trochę się pospieszyłem ponieważ okazało się, że Zoltar też miał ori komplet z pompą HEPU a nie RUVILLE w dobrej cenie.
Wszystko co otrzymałem było w pudełkach RUVILLE, natomiast poszczególne części wyglądały następująco:
-pompa wody RUVILLE
-napinacz Litens
-pozostałe 3 rolki INA
-pasek Contitech ct 1044
Są dwa rodzaje pasków 038109119D (ct 946) lub 038109119M (ct 1044)
Sprawa wygląda tak:
Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
Dlaczego do Volkswagena VW TDI
używa się dwóch pasków bez
zauważalnej różnicy: CT 946 oraz
CT 1044 ?
Pasek CT 1044 jest wymagany przy
określonym numerze silnika w
zależności od kodu silnika zgodnie z
danymi VW. Pasek CT 1044 można
stosować również do starszych
silników TDI. Dzięki dodatkowej
tkaninie wzmocnienia możliwe jest
większe obciążenie paska. Numer
OE wynosi: 038109119M.
U mnie siedział pasek 038 109 119 D, założyłem ct 1044 czyli 038 109 119 M. Nie wiem czy dobrze ?
Co do rolek a szczególnie pompy wody - szumiały wszystkie z wyjątkiem dużej prowadzącej, natomiast pompa ładnie już popikiwała :shock: Tak więc jeżeli się zastanawiacie sie czy warto wymieniać pompę czy nie to weźcie to pod uwagę. U mnie przebieg 120 kkm i podejrzewam,że od nowości rozrząd nie był wymieniony (na rolce napinającej wybite było 01 w dwóch miejscach co sugeruje, że chodziła u mnie od nowości czyli od 2001 r.). Wątpię, żeby pompa dociągneła do 180kkm.
PS. Oczywiście wszystkie stare graty były ori i DOKŁADNIE tych samych producentów co zamówione przeze mnie z tym, że miały wybite znaczki VW.
Na starej pompie wody były tylko znaczki VW, więc nie wiem kto był jej producentem.
Komentarz