Pzregląd 90 tysi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aldam
    L&K
    • 2006
    • 1036

    #26
    Rozrząd wymieniony, więc informuję co i jak

    Zamówiłem wszystko od ZMAX, trochę się pospieszyłem ponieważ okazało się, że Zoltar też miał ori komplet z pompą HEPU a nie RUVILLE w dobrej cenie.

    Wszystko co otrzymałem było w pudełkach RUVILLE, natomiast poszczególne części wyglądały następująco:
    -pompa wody RUVILLE
    -napinacz Litens
    -pozostałe 3 rolki INA
    -pasek Contitech ct 1044

    Są dwa rodzaje pasków 038109119D (ct 946) lub 038109119M (ct 1044)
    Sprawa wygląda tak:

    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa

    Według ETOS-a to:
    038 109 119 D idzie do numeru silnika:
    >045 000 AQM
    >565 000 AGR
    >500 000 ALH
    >595 000 AHF
    >150 000 ASV

    038 109 119 M idzie od numeru silnika:
    045 001> AQM
    565 001> AGR
    500 001> ALH
    595 001> AHF
    150 001> ASV

    Oba te paski mają 141 zębów takiego samego kształtu i tak naprawde nie wiem czym się różnią- może wytrzymałością, grubością, szerokością :roll:
    Co na to Contitech:


    Dlaczego do Volkswagena VW TDI
    używa się dwóch pasków bez
    zauważalnej różnicy: CT 946 oraz
    CT 1044 ?

    Pasek CT 1044 jest wymagany przy
    określonym numerze silnika w
    zależności od kodu silnika zgodnie z
    danymi VW. Pasek CT 1044 można
    stosować również do starszych
    silników TDI. Dzięki dodatkowej
    tkaninie wzmocnienia możliwe jest
    większe obciążenie paska. Numer
    OE wynosi: 038109119M.

    U mnie siedział pasek 038 109 119 D, założyłem ct 1044 czyli 038 109 119 M. Nie wiem czy dobrze ?

    Co do rolek a szczególnie pompy wody - szumiały wszystkie z wyjątkiem dużej prowadzącej, natomiast pompa ładnie już popikiwała :shock: Tak więc jeżeli się zastanawiacie sie czy warto wymieniać pompę czy nie to weźcie to pod uwagę. U mnie przebieg 120 kkm i podejrzewam,że od nowości rozrząd nie był wymieniony (na rolce napinającej wybite było 01 w dwóch miejscach co sugeruje, że chodziła u mnie od nowości czyli od 2001 r.). Wątpię, żeby pompa dociągneła do 180kkm.

    PS. Oczywiście wszystkie stare graty były ori i DOKŁADNIE tych samych producentów co zamówione przeze mnie z tym, że miały wybite znaczki VW.
    Na starej pompie wody były tylko znaczki VW, więc nie wiem kto był jej producentem.
    Audi A4 1.8TFSI

    Komentarz

    Pracuję...